05. 04. 2020.
Home / Ostali sportovi / KOMPLETAN VODIČ ZA TEHNIKU TRČANJA: VEŽBE ZA ISPRAVLJANJE, FAZE KORAKA, DISANJE, RAD RUKU I SVE OSTALO ŠTO TREBA DA ZNAŠ DA BI TVOJE TRČANJE BILO EFIKASNO
Capture-5

KOMPLETAN VODIČ ZA TEHNIKU TRČANJA: VEŽBE ZA ISPRAVLJANJE, FAZE KORAKA, DISANJE, RAD RUKU I SVE OSTALO ŠTO TREBA DA ZNAŠ DA BI TVOJE TRČANJE BILO EFIKASNO

Trčanje je prirodni oblik kretanja lokomotornog sistema, cikličnog tipa, čiji je cilj savladavanje prostora i prepreka u okolini. Trčanje kao i ostali sportovi ima ispravnu biomehaniku pokreta, koja se sastoji iz jednog cikličnog dvokoraka. U okviru jednog ciklusa trkačkog koraka postoje: dva perioda oslonca (jednom, a zatim drugom nogom) i dva perioda zamaha.

Bolja tehnika povećava efikasnost pokreta, brzinu trčanja i smanjuje mogućnost od povrede. Idealnu tehniku trčanja je jako teško dostići. Ona je individualna i zavisi od samog trkača, od njegovih godina, iskustva, utreniranosti itd. Svi težimo ka idealnoj tehnici, a da bismo joj se što je moguće više približili nephodno je da je razložimo na segmente i svakom od njih posvetimo dovoljno pažnje.

image-11

Trkački stav

Za trčanje na distanci trup i glava relativno mirni. Glava se nalazi u produžetku kičmenog stuba, a pogled je usmeren napred u pravcu kretanja. Trup je neznatno nagnut napred, a ruke su savijene u zglobu lakta pod uglom od devedeset stepeni ili manje.

Rad ruku

Zamah rukom izvodi se iz zgloba ramena. Prvenstveno se zamah izvodi unazad i taj zamah treba da bude energičan (omogućava kretanje napred) dok se pokret rukom unapred izvodi manjim intezitetom, samo toliko koliko je potrebno da se izvede kvalitetan zamah. U trenutku prolaska kroz vertikalu (unazad) šaka se nalazi u nivou kuka, a prilikom prolaska napred šaka se nalazi najviše do nivoa ramena. Prsti su u prirodno opuštenom položaju.

Kontakt sa podlogom

Način realizacije kontakta sa podlogom zavisi od više faktora koji su uslovljeni geometrijom noge i stopala, snazi ostalih mišića nogu, genetici i navici. Doskok, odnosno kontakt sa tlom ostvaruje se prednjim delom stopala.

Treba naglasiti da doskok na prednji deo stopala ne znači doskok na prste, već se odnosi na jastučiće koji se nalaze ispod metatarzalnih kostiju.

Prilikom doskoka na prednji deo stopala ulogu amortizacije preuzima Ahilova tetiva i ponaša se kao opruga. Svu energiju koja nastaje prilikom doskoka akumulira i vraća prilikom odskoka. Na taj način smanjuje se sila koja se prenosi dalje na kolena, kukove i donji deo leđa. Samim tim smanjuje se mogućnost od povrede, a povećava se ekonomičnost trčanja.

image-10

Kompletan vodič možete naći na trcanje.rs



Pročitajte još

FB_IMG_1585901750826

REPREZENTATIVKA ANJA VREDNI VOLONTER

Talentovana karatiskinja i reprezentativka Srbije, Anja Milovanović, članica Karate kluba Zrenjanin, treninge je uspešno zamenila ...