22. 07. 2019.
Home / Košarka / POLOVINA DEVOJČICA ODUSTANE OD SPORTA PRE KRAJA PUBERTETA – ŠTA JE REŠENJE?
7656

POLOVINA DEVOJČICA ODUSTANE OD SPORTA PRE KRAJA PUBERTETA – ŠTA JE REŠENJE?

Visok krvni pritisak, gojaznost, depresija – to su samo neke od stvari koje lečimo trčanjem ili nekim drugim sportom, ali zapravo možemo da utičemo na njihovo nastajanje! I to kolektivno. Bavljenje sportom od mladih dana i kontinuitet znatno utiču na zdravlje nacije, a u isto vreme i na ljudske odnose i lični osećaj sreće i samopouzdanja. Posebno ranjiva grupa kod mladih u sportu su devojčice i tinejdžerke.

Always i Delhaize su pokrenuli novu akciju tokom jula 2019. Kupovinom bilo kog pakovanja Always uložaka u Delhaize objektima (Maxi, Tempo ili Shop&Go), P&G će dati donaciju ženskim, sportskim, tinejdž klubovima u Srbiji. Prvi na redu će biti ženski košarkaški klubovi Novosadska ŽKA i ŽKK Radivoj Korać. Kako je Srbija zemlja puna obožavalaca košarke, vreme je da bude i zemlja žena košarkašica.

Košarka, kao ženski sport, sve više je zastupljena i propagirana u društvu. Podaci iz istraživanja brenda Always o pubertetu i samopouzdanju pokazuju da će do kraja puberteta polovina ispitanih devojčica (51 procenat) napustiti sport. Mnoge studije su otkrile da je kontinuirano učešće u sportu veliki doprinos samopouzdanju devojaka, na bilo kom nivou, i da pruža vredne veštine koje će im pomoći da ostanu sigurne u obavljanju svega i kasnije u životu. Međutim, uprkos poznatim benefitima, devojčice još uvek navode da se ne osećaju kao da pripadaju sportu.

67 procenata devojaka smatra da ih društvo ne ohrabruje da se bave sportom.

Dejana Cvjetan, trener ženskog košarkaškog kluba, Novosadska ŽKA je rekla: “Iz ugla trenera, samopouzdanje u sportu se gradi kod devojčica kroz odgovornost, organizovanje vremena, usvajanje radnih navika, timski duh, pobedu i poraz. Devojčice koje se bave sportom imaju razvijenu sportsku i socijalnu inteligenciju, a samim tim kroz trenažni i takmičarski proces razvijaju i samopouzdanje koje ih motiviše za dalje napredovanje u sportu i životu.”

“Ko je najteži protivnik? Onaj koji se nikada ne predaje…. Samopouzdanje je najbitnija stvar koju sportista mora da poseduje. Kada veruješ u sebe sve ostalo postaje manji problem, a ako čvrsto veruješ sve postaje dostupno”, izjavio je Nenad Maković, novi seniorski trener ŽKK Radivoj Korać, ovogodišnji kadetski i juniorski šampion, inače bivši selektor kadetske selekcije.

Pošto žene sportisti sve više motivišu žene i devojke širom sveta, ženski brend – Always pruža punu podršku devojkama i ovaj put. Always pokreće kampanju doniranja ženskih sportskih klubova sa ciljem da ohrabri devojke da budu jake, nezavisne, zdrave i aktivne u sportu. Always poziva sve da se pridruže kako bi promenili pravila i zadržali devojke u sportu. Prilikom kupovine Always proizvoda u Delhaize prodavnicama u Srbiji od 1. jula do 31. jula 2019. godine doprinećete ukupnoj sponzorskoj donaciji od 991.200,00 dinara koja će biti donirana ženskim košarkaškim ekipama Novosadska ŽKA i ŽKK Radivoj Korać.

Priključite se akciji i svi zajedno podržimo razvoj žena sportista u Srbiji. 1 pakovanje Always uložaka = 1 donacija!

Always studija o pubertetu i samopouzdanju saznaje:
Do 17-e godine, odnosno kraja puberteta, više od polovine (51%) devojaka odustane od sporta.
7 od 10 devojaka koje odustanu od sporta tokom puberteta osećaju da im nije mesto u sportu.
Samo 1/3 devojaka misli da društvo podržava devojke da se bave sportom.
Tri najvažnija benefita koje devojke pronalaze u bavljenju sportom su povećanje samopouzdanja (62%), timski duh (64%) i liderske veštine (54%).
Metodologija istraživanja
*Studija o pubertetu i samopouzdanju sprovedena je od strane MSLGROUP Research-a koristeći Research New Panels koji je ispitivao ukupno 1.514 Amerikanaca. Postojala je nacionalno reprezentativna grupa od 1.006 žena starosti od 16 do 24 godine i 508 muškaraca u dobi od 16 do 24 godine. Istraživanje je sprovedeno od 30.decembra 2015. do 7. januara 2016. godine.

O brendu Always
Always®, vodeći svetski proizvođač ženske zaštite, nudi širok spektar ženskih uložaka, maramica i dnevnih uložaka dizajniranih tako da odgovaraju različitim tipovima tela, uzrastima i preferencijama. Always linija proizvoda sadrži Always Infinity™, Always Ultra Thins, Always Maxis, Always Liners i Always Feminine Wipes. Za više informacija posetite www.always.com.

O kompaniji Procter & Gamble
P&G služi potrošačima širom sveta sa jednim od najjačih portfolija pouzdanih, kvalitetnih, vodećih brendova, uključujući Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®,Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, i Whisper®. P&G zajednica uključuje rad u približno 70 zemalja širom sveta.

Pročitajte još

santa-cruz-warriors

KAKO SAM GA OSETIO….

Momak o kojem je portal Sportinfo pisao 2017. godine, kada je još bio igrač srpskoligaša ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>