11. 07. 2020.
Home / Ostali sportovi / 11 pravila brzog trčanja
Trka-prijateljstva-Kula-33

11 pravila brzog trčanja

Ako hoćete da uvrstite i brzo trčanje u vaše uobičajne treninge i planove, zapamtite sledeća pravila:

Unapredite vaš uobičajni trening: Ako ste trkač početnik, treba da nekoliko meseci (bar 6 meseci) praktikujete uobičajene spore treninge pre nego što u njih ubacite i brzo trčanje. Prvo morate naučiti da trčite lagodno 30 minuta 3-4 puta nedeljno.

Pronađite pravu stazu: Izbegavajte saobraćaj i druge opasnosti. Drugo, zaboravite brzo trčanje nizbrdo, iako lako izgleda, veoma je naporno za mišiće i može doći do povreda.

Obratite pažnju na podlogu za trčanje: Trava i zemljane staze su fine, ali ravan teren je još važniji. Mnoge stvari ovde mogu biti opasne: delovi korenja drveća, ulegnuća u stazi, kamenje, sve je to rizik trčanja van puta. Sintetičke podloge i tartan su najbolje rešenje, a šljaka je dobra alternativa.

Obavezno se zagrejte i istegnite: Uvek počnite sa 10-15 minuta laganog trčanja pre nego što dodate gas. Kombinujte ovo sa istezanjem za optimalne rezultate.

Nemojte krenuti prebrzo: Početnici obično nemaju meru i odmah krenu da jure. Iskontrolišite se, ne trčite tako da ne možete da dođete do daha, jer će vam i puls skočiti na maksimum.

Koncentrišite se na kondiciju: Brzi treninzi unapređuju vašu biomehaniku, pa malo razmišljajte i o tome dok trčite brzo. Zamislite da trčite lakim korakom, prosto da jezdite.

Pronađite zabavu: Brzo trčanje je nova vrsta napora ali ne mora da bude loša. Smanjite stres tako što ćete praktikovati fartlek i prosto uživati u trčanju.

Ne zanemarujte odmor između deonica: Džogirajte lagano između brzih intervala, ili čak hodajte, tako ćete značajno spustiti puls i okrepiti umorne mišiće. Ako trčite fartlek, kao odmor spustite tempo na lagani džoging, dok ne ustalite puls i oporavite se.

Odmarajte se sutradan: Ako ste trčali danas brze treninge i ako to imate u planu, potrebno je da znate da morate naći vremena da se mišići oporave. Sutradan ne trčite ili ako imate plan da trčite, neka to bude najlakši mogući trening, bez dužina i brzina.

Počnite sa 5 ponavljanja: Pet je dobar broj ponavljanja za praktično svaki brzinski trening u startu. Najbolje je da jednom nedeljno radite trening brzine. Ako imate velike planove, a telo vam se već naviklo na ovakve treninge, možete dodati još jedan brzi trening u toku nedelje. Dva treninga su maksimum.

Pazite kako održavate tempo na trci: Nedovoljno brzi treninzi mogu vam uliti lažni osećaj snage i forme. Zato obratite pažnju da ne preterate, održavajte tempo konstantnim ako ikako možete. Pronađite brzinu kojom to možete najefikasnije da ostvarite.

izvor:

izvor:

https://www.trcanje.rs/trening/11-pravila-brzog-trcanja/


yubacV2
yubacV2
montecito-03-sreda3
mc_rostilj

Pročitajte još

FB_IMG_1594449553207

BANAT PO SEDMI PUT ŠAMPION SRBIJE

Bez odigranog finalnog meča, zbog Korona virusom zaraženog igrača Crvene zvezde, stonoteniski Banata iz Zrenjanina, ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>