19. 10. 2017.
Home / Ostali sportovi / Kada je potrebno da stanete sa trčanjem?
povreda

Kada je potrebno da stanete sa trčanjem?

Veoma je česta pojava da trkači i trkačice prolaze kroz različite vrste bolova, pogotovu ako trče duge distance. Logično je da se nameće pitanje kada je u redu da trčite a da pritom osećate bol.

Nakon napornog treninga prirodno je da osećate umor celog tela ili blage upale mišića. Ali ako se bol javi u određnom delu tela to može da bude znak da nešto nije u redu. Proverite ove različite tipove bolova i saznajte kako da se izborite sa njima.

Blagi bol pri trčanju

Ovaj tip bola najčešče osećate kada krenete sa treningom, a on nestaje kada se dovoljno zagrejete i nastavite normalno da trčite. Ovaj bol ume da bude zbunjujuć jer se vrlo često širi po celom telu ili se pojavljuje na više mesta, npr. kao kada vas bole oba kolena. Na skali od 1 do 10 ovaj bol se svstava na treće mesto i ovo je uobičajeni bol sa kojim možete bezbedno da nastavite sa trčanjem.

Srednji bol

Ova vrsta bola pojavljuje se čim krenete da trčite i zadršava se tokom celog treninga, ali je podnošljiv. Na skali je od 4 do 6. On retko prelazi vaš prag izdržljivosti i ne čini da hramljete ili izmenite svoj uobičajeni ili planirani tempo. Iako možete da završite svoj trening , najbolje je da ipak poslušate svoje telo i da odmorite koji dan kako bi vam se telo odmorilo i obnovilo. Upravo će ovaj odmor učiniti da sprečite moguću povredu koja preti da se dogodi več  neko vreme.

Odmorite se nekoliko dana. Uzmite kesu sa ledom i tretirajte bolno mesto po desetak minuta na svakih 4 do 6 sati.

Kompresijom ili stezanjem sprećete oticanje i ublažiti bolove u dobroj meri. Ukoliko se odlučite za bandažu bolnog mesta elastičnim zavojem pazite da ne stegnete zavoj prejako kako ne biste zaustavili cirkulaciju krvi. Ako osetite pulsiranje ili da vam bolno mesto trne, olabavite zavoj. Takođe, možete da koristite i kompresionu sportsku opremu koja ima isti efekat.

Jak bol i trčanje

Ovo je bol koji je rangiran od 7 do 10 i ozbiljno je upozorenje da je potrebno da stanete. To je onaj bol koji osećate pre, tokom i posle treninga, i koji čini da neminovno hramljete. Zapamtite, kada osetite ovu vrstu bola, ne nastavljajte da trčite. Ono što je potrebno da uradite je da – posetite doktora.

Bol je uvek znak na akciju. Nekada je samo znak da vaše telo primećuje da trenirate, a nekada da treba da stanete i saslušate ga. Potruditese da uvek slušate šta vaše telo ima da vam kaže.

Kakvo je vaše iskustvo sa bolovima i koji je vaš savet svima onima koji počinju sa trčanjem da bi se oni sprečili?

izvor:

izvor:

https://www.trcanje.rs/zdravlje/kada-je-potrebno-da-stanete/

 

Pročitajte još

Komemoracija_Jevdjic_01s

Grad se oprostio od Aleksandra Jevđića

Komemoracija povodom smrti Aleksandra Jevđića, gradskog većnika Grada Zrenjanina, održana je danas u Baroknoj sali ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>