21. 01. 2022.
Home / Ostali sportovi / Doručak za rano jutarnje trčanje: šta jesti pre 7:00am?
dorucak

Doručak za rano jutarnje trčanje: šta jesti pre 7:00am?

Šta i koliko pre jutarnjeg trčanja treba jesti? Da li mogu da trčim na prazan stomak? Kafa pre trčanja?

Kada da krenem sa trčanjem ako ustanem rano? Ovo i još mnoga pitanja često postavljaju početnci u tčanju kada se odluče da isprobaju rano jutarnje trčanje.

Pre svega, važno je napomenuti da ukoliko ste trkač/ica koja planira da učestvuju na trci, onda je bitno da se naviknete da ustanete i trčite pre podne. Gotovo po pravilu trke startuju od 10:00 što ume da bude problem za sve one koji su navikli da trče posle posla i predveče. Zato je važno da navikente telo i na doručak pre treninga, te na odlazak u WC kako ne biste imali poteškoća na treningu ili trci.

Šta jesti u 7:00 i ranije?

Pitanje je baš dobro jer jutarnji obrok pre trčanja nakon ustajanja može doprineti boljim rezultatima pri trčanju, a može izazvati i digestivne smetnje pošto trčite nakon obroka.

Bitno je da taj obrok ne bude preobilan i teško svarljiv, a on opet treba da obezbedi dovoljno energije za samo trčanje kako ne bi došlo do hipoglikemije ili malaksalosti itd…

Tipski obroci pre trčanja ujutru

Svi smo drugačiji (koliko smo samo puta čuli ovu frazu, no to je istina) te ne postoji jedan 100% tačan recept. Ono što je važno jeste da u svakom slučaju probate nekoliko varijanti obroka pre trčanja:

Trčanje na prazan stomak – ponekad je dobro namerno otići sa praznim stomakom na trčanje. Kako su zalihe ugljenih hidrata od prošlog dana u većoj meri iskorišćene, trčanje ujutru na prazan stomak ubrzaće momenat u kome se masti koriste kao osnovno gorivo. Trening ujutru na prazan stomak treba da bude lagani futing do 45 minuta.
Trčanje uz nešto malo “da zavarate stomak” – ukoliko baš imate problem sa stomakom, te čujete vaš stomak koji moli za nečim, možete ga zavarati sa npr parčetom hleba sa/bez omiljenog namaza (džem, med, kikiri puter). Možete pojesti integralni keks, bananu ili neku zdravu energetsku pločicu (Frutabela 90%) slično kako biste dobili osećaj sitosti.
Nakon ustajanja, a pre trčanja možete popite čašu vode, čaj (sa medom) ili sok (npr sveže ceđeni citrus)
Kafa – Ima laksativni efekat, tako da kada prvi put budete trčali “na kafi” potrudite se da trčite u blizini vašeg stana.

izvor:

izvor:

https://www.trcanje.rs/ishrana/dorucak-jutro-trcanje/

Pročitajte još

IMG_20220109_184044

MAMA ZASUKALA RUKAVE

Zrenjaninka Gabrijela Lazarov uključila se u rad sa najmlađim rvačima Proletera

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>