23. 09. 2019.
Home / Edukacija u sportu / Svest kod dece i roditelja o važnosti fizičke aktivnosti
12278246_10206725754121614_1705525019_n

Svest kod dece i roditelja o važnosti fizičke aktivnosti

Svest o fizičkoj aktivnosti kod dece trebalo bi da postane deo opšte kulture svakog čoveka.  Deca najviše vremena provode pasivno,  sedeći za računarom,  u klupi…  Njima je za pravilan rast i razvoj,  pored fizičke aktivnosti,  potreban niz drugih komponenti kao što je npr. pravilna ishrana. Ako spojimo nepravilnu ishranu i fizičkune aktivnost,  ne bi trebalo da nas čudi zašto je tako visok procenat dece gojazan.

Sa pravilnim razvojem dece treba krenuti od najranijeg doba, jer ona plaćaju cenu lagodnijeg života,  gde zdravlje zasigurno gubibitku, kretanja i fizičke aktivnosti skoro i da nema.  Rezultati sistematskih pregleda ukazuju na to da deca imaju sve lošije držanje tela, a mnogo njih i određene deformitete. Roditelji se nadaju da će njihova deca aktivnosti nadoknaditi na nastavi fizičkog vaspitanja. Ona služi kao osnova za psihofizički razvoj deteta,  ali sa završetkom časa fizičkog vaspitanja ne sme se završiti i fizička aktivnost deteta do narednog časa.

Odgovornost je na roditeljima i društvu. Možemo li sprečiti uzroke kako bi posledice bile što manje?

Rađeno je empirijsko istraživanje,  konstruisan upitnik,  posebno za učenike i posebno zaroditelje.  Istraživanje je obuhvatilo trideset učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole i trideset roditelja. Učenici,  pored redovne nastave,  pohađaju i nastavu ,,Sport u škole”. To je besplatan projekat namenjen deci od I do  IV razreda osnovne škole koji finansira Ministarstvo omladine isporta,  pod punom podrškom Ministarstva prosvete,  nauke i tehnološkog razvoja,  a sprovodi ga Savez za školski sport Srbije.

Podaci su prikupljeni anketiranjem učenika i roditelja.  Cilj anketiranja je prikupljanje podataka koji se mogu statistički analizirati kako bi se utvrdile određe nepravilnosti ili obrasci.

Medju anketiranim učenicima, prosečan učenik ima devetipo godina,  53,3% dečakai 46,6% devojčica.

U tabeli br. 1 prikazana su pitanja koja su konstruisana za učenike i na njih smo dobili sledeće odgovore.

DA NE
Da li ti se dopad anastava iz projekta ,,Sport u škole “? 100% /
Da li treniras odredjeni sport? 40% 60%
Da li misliš da je bavljenje fizičkom aktivnošću važno? 100% /
Igrajući se sa drugarima napolju Igrajući igrice na računaru Sa drugarima igrajući igrice na računaru Trening
Kako provodiš svoje slobodnov reme? 53,3% 6,6% 13,3% 26,6%
Iz ovog se vidi kako koriste svoje slobodno vreme 80% uz neku fizičku aktivnost 20% igra igrice na računaru
Računara Bavljenja sportom
Čega bi se pre odrekli? 86,6% 13,3%
Učitelj Profesor fizičkog vas.
Da li misliš da je bolje da im nastavu iz fizičkog vaspitanja drži učitelj ili professor fizičkog vaspitanja? 26,6% 73,3%

Tabela 1. Rezultati učenika u istraživačkom radu

 

Prosečna starost anketiranih roditelja je 36,7godina. Anketu je popunilo 30% očevai  70% majki.  Svako od tih roditelja je u bračnoj zajednici,  nemara zvedenih, a ni onih kojisu u vanbračnoj vezi. Penzionera i studenata nije bilo među anketiranima.

U tabeli br. 2 prikazana su pitanja koja smo postavili roditeljima i dobijeni su sledeći rezultati.

Visoka stručna sprema Viša stručna sprema Srednja stručna sprema Osnovna škola
Obrazovanje 13.3% / 86,6% /
Stalno zaposleni Nezaposlenih Zaposlen u i na odredjeno vreme
Zaposlenje 50% 36,6% 13,3%
DA NE
Da li ste se ranije bavili sportom? 36,6% 63,6%
Da li ste zadovoljni koliko je vase dete fizički aktivno? 90% 10%
Da li mislite da je fizička aktivnost deteta povezana sa zdravstvenim statusom? 100% /
Finansijska sredstvaVam predstavljaju problem kako bi upisali dete da trenira odredjeni sport? 76,6% 23,3%
Učitelj/Profesor razredne nastave Profesor fizičkog vas.
Da li smatrate da je bolje da nastavu iz fizičkog vaspitanja drži professor razrednenastave (učitelj) ili professor fizičkog vas.? 30% 70%

Tabela 2. Rezultati ankete roditelja

 

Zaključak je da su takvi rezultati dobijeni u mnogome zahvaljujući projektu ,,Sport u škole”. Sledeća istraživanja trebalo bi da se kreću u smeru učenika koji su manje fizički aktivni,  koji ne pohađaju nastavu u okviru projekta ,,Sport u škole “,  ne bave se nekim sportom, slabije provode svoje slobodno vreme igrajući se napolju sa drugarima. Zašto su takvi? Koji su njihovi razlozi?  Kakva je njihova svest o tome  i još značajnije, kakva je svest njihovih roditelja? To je najvažnije. Svakako,  što ranije uvidimo problem,  pre ćemo ga rešavati, a ako zakasnimo, bavićemo se rešavanjem posledica.

Dipl. Prof. Aleksandr Adamović,
rodjen 12.06.1988. u Smederevu. Trenutno student master studija Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja Beogradskog Univerziteta.

Pročitajte još

academia-logo-big

Morfološko-motorička obilježja djevojčica od 11 do 13 godina i nadarenost za sprint

Nadarenost i rano otkrivanje nadarenog sprintera predmet je znatiželje iznanstvenika i atletskih stručnjaka diljem svijeta, ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>